Wyniki Agory w 2018 roku: analityków zaskoczyły odpisy

Przychody i EBITDA medialnej grupy odnotowane w ostatnim kwartale 2018 r. okazały się zgodne z oczekiwaniami analityków. Wynik netto odbiegał od prognoz ze względu na odpisy wartości spółki Goldenline i należności od Ruchu.

Aktualizacja: 08.03.2019 12:27 Publikacja: 08.03.2019 12:25

Wyniki Agory w 2018 roku: analityków zaskoczyły odpisy

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

Właściciel „Gazety Wyborczej” i sieci kin Helios zakończył 2018 rok zyskiem netto w wysokości 5,1 mln zł, przy ponad 1,14 mld zł przychodu (spadek o 2,1 proc. wobec 2017 r.) i 98,4 mln zł EBITDA (mniej o 17,2 proc.) po tym, jak w lutym dokonał odpisów wartości niektórych elementów biznesu. 

W efekcie tego ruchu wyniki operacyjny i netto medialnej grupy za ostatni kwartał ub.r. podane dziś przez Agorę były dużo słabsze niż średnia prognoz biur maklerskich, które nie spodziewały się odpisów i nie zdążyły uwzględnić ich w szacunkach. Natomiast przychody i EBITDA medialnej grupy w IV kw. 2018 roku były zgodne z oczekiwaniami biur maklerskich.

Grupa Agory zanotowała w IV kw. 346,1 mln zł przychodu, 47,5 mln zł EBITDA, 14,7 mln zł zysku operacyjnego oraz 0,3 mln zł zysku netto. Przychody były tym samym wyższe o 4,8 proc. rok do roku, a EBITDA wyższa o 10,2 proc.. Wynik operacyjny i netto były dodatnie więc nie da się pokazać procentowej zmiany wobec strat, które grupa odnotowała na tych poziomach w ostatnim kwartale 2017 roku (miała wówczas 73,5 mln zł straty netto, także za sprawą odpisów).

W porównaniu z oczekiwaniami analityków, przychody Agory w IV kw. ub.r były o 0,7 proc. wyższe, a EBITDA o 1,9 proc. niższa. Inwestorzy zwykle ignorują takie niewielkie odchylenia.

Dziś kurs Agory o godzinie 10.05 jest niższy niż w czwartek o 1,27 proc. i wynosi 11,7 zł. Właściciela zmieniło niewiele akcji.

W raporcie finansowym za 2018 r. Grupa Agory kierowana przez Bartosza Hojkę podała, że w 2019 r. spodziewa się istotnie wyższych wpływów z działalności filmowej, a także pozytywnego wpływu tego obszaru na wynik operacyjny.

Z kolei negatywny wpływ na wyniki grupy w 2019 roku ma mieć działalność gastronomiczna prowadzona w ramach grupy Helios. Foodio, spółka gastronomiczna Agory, przewiduje uruchomienie w tym roku około 20 lokalizacji w dwóch rozwijanych konceptach gastronomicznych (Papa Diego i Van Dog).

Dodatkowo, w 2019 r. w ramach działalności gastronomicznej Helios rozpocznie wspólnie z partnerami biznesowymi rozwój sieci restauracji z hamburgerami pod marką Pasibus.

Agora podała także, że jej zdaniem w całym 2019 r. frekwencja kinowa będzie na zbliżonym do ubiegłorocznej, gdy kina sprzedały 59,7 mln biletów (wzrost o 5,5 proc. rok do roku).

Agora tradycyjnie podała też swoje przewidywania co do zachowania rynku reklamy w kolejnym roku. Według jej szacunków w ub.r. reklamowy rynek w Polsce wzrósł o 7,5 proc., a w 2019 roku tempo wzrostu wyhamuje do 2,5-4,5 proc.

- Był to rok dobrej koniunktury na rynku reklamowym. W związku z dominującymi opiniami ekonomistów o spowolnieniu wzrostu tempa PKB, nasze prognozy dla rynku reklamowego są trochę gorsze niż jego wyniki w ub.r. we wszystkich segmentach – powiedział Bartosz Hojka, w jednym z pierwszych komentarzy podczas telekonferencji z analitykami i dziennikarzami.

Właściciel „Gazety Wyborczej” i sieci kin Helios zakończył 2018 rok zyskiem netto w wysokości 5,1 mln zł, przy ponad 1,14 mld zł przychodu (spadek o 2,1 proc. wobec 2017 r.) i 98,4 mln zł EBITDA (mniej o 17,2 proc.) po tym, jak w lutym dokonał odpisów wartości niektórych elementów biznesu. 

W efekcie tego ruchu wyniki operacyjny i netto medialnej grupy za ostatni kwartał ub.r. podane dziś przez Agorę były dużo słabsze niż średnia prognoz biur maklerskich, które nie spodziewały się odpisów i nie zdążyły uwzględnić ich w szacunkach. Natomiast przychody i EBITDA medialnej grupy w IV kw. 2018 roku były zgodne z oczekiwaniami biur maklerskich.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił